tisdag 15 augusti 2017

Uusi työntekijä esittäytyy / Ny medarbetare



Svenska

Hej!
Jag är Anna Håkans vikarie som projektplanerare inom projektet Mera Tillsammans på Finfami Österbotten. Jag heter Maarit ”Maikku” Nummi och skall jobba här fram tills slutet på maj.
Jag är en sprallig 27-åring med barnasinnet kvar. Tog socionom examen år 2013, varefter jag beslöt att åka som AuPair till Tyskland. Där trivdes jag i 9 månader varefter jag fortsatte som barnträdgårdslärare i Åbo i ytterligare några månader. Därefter flyttade jag tillbaka till Vasa och började studera inom restaurang- och hotellbranschen. Under denna tid fick jag en tjänst som ungdomsledare inom Vasa stad. Nu räcker det med enbart kvällsjobb och ser fruktansvärt mycket fram emot att jobba med nya arbetsuppgifter och att jobba med unga på ett nytt sätt.
Jag är lite nervös inför hösten, mycket att lära sig och att jobba administrativt är nytt för mig. Men jag tycker om utmaningar och detta är en utmaning som jag med all glädje och iver tar emot. 
/ Maikku


 Suomi

Moi!
Olen Anna Håkanssin projektisuunnittelijan sijainen projektissa Yhdessä Enemmän aina Toukokuun loppuun asti. Olen Maarit ”Maikku” Nummi.
Olen innokas 27 vuotias leikkimielinen nainen joka innolla odottaa uusia työtehtäviä. Valmistuin sosionomiksi vuonna 2013, jonka jälkeen lähdin Saksaan AuPairiksi. Tämän jälkeen olen työskennellyt lastentarhanopettajana, kotihoidon hoitajana sekä ravintola-alalla. Vuonna 2016 sain viran Nuorisoohjaajana Vaasan Kaupungilla ja nyt olen täällä. Kun illat jäi vähiksi tuntui, että olisi kiva vaihtaa päivävuoroihin, ja päätin tehdä niin.
Syksy jännittään; paljon uutta opittavaa ja hallinnolliset työt ovat minulle uusia. Mielenkiinnolla ja ilolla otan työn vastaan ja syksystä tulee AIVAN HUIPPU! 
/ Maikku

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar